jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy

W większości wypadków z kłopotami z mięśniami dna miednicy borykają się panie po porodach, lecz zdarzają się też mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w szczególe odpowiadają za możliwość wstrzymywania pragnień fizjologicznych. Nawet w czasie silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy powinny poradzić sobie z tym kłopotem. Jeśli niemniej jednak na skutek większego wysiłku, czy także kaszlu i śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, potrzebna jest ich fizjoterapia.

jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy

Okazuje się, że to właśnie dzięki odpowiednim ćwiczeniom można wybitnie ekspresowo powrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym naturalnie kobiety po porodach naturalnych oraz cesarskim cięciem, jakie uczęszczają na fizjoterapię. Wybitnie ważne jest, żeby ćwiczyć regularnie, najprzyzwoiciej codziennie. Wtedy wolno liczyć na w gruncie rzeczy imponujące efekty.
Jest szansa wzmacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, lub ewentualnie samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą możliwość decyduje się większa część pacjentów, u których zdiagnozowano problem. W jaki sposób powinno się wykonywać takie treningi, by były jak najbardziej skuteczne?
Na początek rekomenduje się proste trening, jakie polega na skurczeniu oraz rozkurczaniu mięśni. Najlepiej robić to w pozycji leżącej, a z w pewnych momentach również w stojącej. Przerwa pomiędzy skurczami powinna trwać dwa razy dłużej aniżeli one same. Najpoprawniej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po parę sekund i rozluźniać je swobodnie. Zaleca się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Należałoby nie zapominać o tym, że pośladki, uda i brzuch w trakcie ćwiczeń powinny być całkowicie rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy oraz opuszczanie go. Powietrze winno być nabierane przed skurczem, a później wypuszczane podczas rozkurczania mięśni, pomału. Istotne jest, by nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze wyniki powinny pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wówczas wolno zmniejszyć częstotliwość do jednej bądź też dwóch serii, niemniej jednak najprzyzwoiciej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Sporo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to również mężczyzn, którzy od czasu do czasu wstydzą się mówić o swoich kłopotach bardziej aniżeli kobiety, których kłopot ten dotyczy znacznie częściej. Jeżeli tylko pojawia się problem oraz samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają dobrych efektów, najpoprawniej skonsultować się z doktorem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.